Szkolenie: Komunikacja – proces zorientowany na cel, w optyce języka potrzeb, to szerokie ujęcie komunikacji, które uczestnicy zajęć będą mogli z powodzeniem wprowadzić w życie nie tylko w życiu zawodowym, ale i prywatnym.
Omawiane podczas zajęć zagadnienia koncentrują się wokół JĘZYKA POTRZEB, nowego w naszej kulturze i praktyce społecznej ujęcia procesów komunikacji. Jednocześnie postaramy się nie tracić z oczu pragmatycznej strony komunikacji, czyli jej orientacji NA CEL, rozumiany partykularnie.
Wybierzemy się w podróż dookoła świata komunikacji.
ORIENTACYJNY ZARYS WARSZTATU
Komunikacja zarys teoretyczny:
- emocje, język, potrzeby, pojęcia – neuronauka o komunikacji;
- komunikacja otwarta vs. komunikacja zamknięta – efektywne modele działania;
- problemy wokół pojęcia skutecznej komunikacji;
- skrzynka narzędziowa w komunikacji zorientowanej na cel;
- balans komunikacyjny; wywieranie wpływu czy szukanie porozumienia;
- dialog a skuteczna komunikacja;
- język potrzeb i świadoma komunikacja;
- cel komunikacji w ujęciu pragmatycznym;
- osiąganie celów komunikacyjnych.
Komunikacja przez pryzmat języka potrzeb:
- mediacja – podstawowe techniki;
- NVC, Porozumienie bez przemocy – podstawowe techniki;
- podstawowe narzędzia SELF- komunikacji;
- konflikt – szanse i pułapki komunikacji;
- komunikacja kryzysowa i sytuacje niekomunikacyjne;
- wartość porozumienia, bilans zysków i strat w sytuacjach nierokujących.
Praktyczne aspekty komunikacji:
- komunikacja biznesowa – zarys tematu;
- negocjacje biznesowe – zarys tematu;
- manipulacja i techniki blokowania wpływu.
Szerokie ujęcie procesu komunikacji:
- różnice w stylach komunikacji i strategie unifikacyjne;
- kulturowe podłoże procesów komunikacji;
- modele pozawerbalne na tle różnorodności kulturowej;
- język jako kontekst w procesach komunikacyjnych;
- paradoksy przekładu międzykulturowego.